Copilul meu este prea gras. Ce pot să fac?

Navigare articol

Excesul de kilograme în plus de la vârste cât mai fragede este un fenomen tot mai des întâlnit în rândul copiilor. Este de ajuns să faci o plimbare în parc și să observi mulți copii supraponderali.

Deși ne plac copilașii care sunt mai dolofani pentru că îi considerăm drăgălași, acest aspect nu poate fi tocmai în regulă, ci dimpotriva este  recomandată o vizită la medicul copilului, astfel încăt să stabilească dacă kilogramele sunt în conformitate cu vârsta și înălțimea copilului.

Prezența kilogramelor nedorite se datorează organismului copilului care stochează caloriile ce sunt consumate din alimente nesănătoase mai mult decât arde prin activitatea sa fizică.

Caloriile suplimenatare sunt stocate în celulele adipoase care pot fi utilizate pentru energie. Dar atunci când copilul nu este activ corpul continuă să dezvolte celule adipoase, iar această acumulare de  celule adipoase duc la supraponderalitate.

Obezitatea este o boală cronică ce afectează copiii mici, adolescenții, dar și adulții. Ea atrage cu sine afecțiuni destul de severe, tocmai din acest motiv este foarte important să nu se neglijeze, intervenindu-se de cum se sesisează problema. Copilul supraponderal va deveni ulterior un adult supraponderal.

De cele mai multe ori lipsa unei alimentații sănătoase îi aduce pe copii în această situație. Alimentele care contribuie la obezitate sunt cele bogate în grăsimi, zahăr care nu oferă multe elemente nutritive și bogate în calorii.

Copii trebuie învățați că pentru o dezvoltare sănătoasă este necesar consumul de fructe și legume, care sunt bogate în vitamine, dar și integrarea activităților fizice în viața lor. Majoritatea studiilor arată ca ei sunt predispuși procesului de îngrășare în perioada de vară atunci când sunt în timpul vacanței.

Cum conving copilul sa fie mai activ?

Mediul modern în care trăim îi face pe copii să fie tot mai pasionați de gadgeturi, dar în același timp mai dezintersați de petrecerea unor momente sănătoase în aer liber alături de alți copii sau de familie.

Atunci când copilul dumneavoastră se confruntă cu excesul de kilograme este important să îl pregătiți mental despre acest subiect. Părinții sunt luați drept model de către copii. Pentru început, faceți pe cât posibil să vă schimbați și dumneavoastră obiceiurile alimentare, iar apoi sub îndrumarea medicului să se facă o schimbare în alimentația copilului.

Ce poți face dacă ai un copil supraponderal?

În cazul în care copilul dumneavoastră este supraponderal, printre primii pași pe care trebuie să îi faceți se enumeră: 

  • a) Identificarea cauzelor kilogramelor în plus, deseori kilogramele în plus apar din cauza unei alimentații nesănătoase, și aici regăsim: mâncare de tip fast-food, ca și gustare copilului i se oferă dulciuri în loc de fructe, un program neregulat al meselor, dar și lipsa activității fizice.
  • b) Mersul la medicul pediatru este o necesitate deoarece el știe foarte bine ce regim o să îi pregatească copilului și cum o să îi organizeze mesele. Pe lângă acest aspect poate identifica și dacă i-a fost afectată sau nu sănătatea copilului.

 
Obezitatea la copii nu este tocmai un subiect ușor pentru părinți, dar el trebuie abordat ca atare deoarece totul se poate rezolva.

 
Este necesar ca părinții să înțeleagă ca pentru sănătatea copilului este important ca în familie să existe niște reguli cu privire la mâncare. Reguli care trebuiesc respectate. Nu se evită consumul de fructe și legume, se recomandă activități fizice în familie, nu se consumă sucuri din comerț, se preferă o carne mai slabă, ca cea de pui.

Copiii mici sunt ușor de modelat, fii un bun exemplu pentru copilul tău și insuflă-i obiceiuri sănătoase.

Cum putem integra activitățile fizice în viața copiilor?

Aparent poate părea o situație destul de dificilă să îi distragem pe copii de la gadgeturi și să ii facem să petreacă timp în aer liber. Însă nu este deloc așa, cu siguranță ei vor răspunde prompt să meargă în tabere de vară pentru copii, fără să fie însoțiți de părinți.

Aici ei au posibilitatea să lege prietenii, să preia din obiceiurile sănătoase ale altor copii, să petreacă timp făcând activități fizice care îi vor ajuta sa slăbească, să aibă anumite responsabiltăți în ceea ce privește alimentația, să respecte un orar al meselor, dar și să se joace interactiv sporindu-i intelectual.

Chiar și pentru părinți poate fi puțin dificil la început, fiind obișnuiți ca și copii să fie tot timpul sub aripa lor, însă ei în tabere sunt tot timpul pe mâini bune, iar pentru ei este o experiență de neuitat care le aduce numeroase beneficii.

În tabere sportul este activitatea principală pentru că acesta are un impact benefic asupra stării fizice, dar și a stării mentale, stimulând creativitatea, imaginația și spontaneitatea. Aceste activități sunt oportunități de mișcare.

Ce activități fizice se fac într-o tabără?

Plimbările în aer liber sau pe munte sunt un bun exercițiu de cardio care  îi ajută pe copii să ardă calorii,  dezvoltându-le în același timp musculatura picioarelor. 

Mersul pe bicicletă este un tip de exercțiu de cardio foarte bun, care te ajută să pierzi în greutate, dar în același timp să îți păstrezi corpul tonifiat. Ciclismul crește fluxul sanguin și alimentarea cu oxigen, iar pe lângă aceste aspecte este și ușor de realizat. În timpul plimbărilor lungi cu bicicleta se fac și pauze de relaxare, moment în care copiii au parte de o gustare bogată în vitamine. Iar acesta este un prim pas către renunțarea la gustările nesănătoase și accesibile.

Dansul este o activitate foarte creativă și placută atât pentru băieți cât și pentru fete. Este o formă de exercițiu care ajută la creșterea flexibilității, mobilității, dar ajută și la dezvoltarea mușchilor.

Schiatul din taberele de iarnă ajută la dezvoltarea mobilității, echilibrului și a mușchilor. În același timp schiatul este un sport complex ce dezvoltă și alte abilități precum percepția vizuală, reflexele, percepția spațială.

Inotul  nici el nu trebuie lăsat la o parte,  fiind practicat în majoritatea taberelor. Acest sport îi ajută pe copii să slăbească și le protejează organismul deoarece presiunea pusă asupra corpului este atenuată de apă. Masa musculară se dezvoltă fără se afecteze articulațiile sau ligamentele.

Activitățile fizice dintr-o tabără pentru copii sunt perfect îmbinate cu obiceiuri alimentare sănătoase care ajută la dezvoltarea copilului într-un mod optim. Mesele sunt  bogate în vitamine și atent organizate, alimentele de bază fiind legumele și fructele. Iar în acest mediu copiii nu au acces la mâncare semi preparată sau tip fast food.  

Așadar, mersul în tabere pentru copii îl ajută pe copii din toate punctele de vedere, să înțeleagă importanța practicării sportului, să aibă un orar al meselor bine organizat, dar și să se dezvolte intelectual prin activitățile practicate interacționând cu copii  pe care nu i-a întâlnit până atunci. O experiență frumoasă din care se va întoarce cu un bagaj frumos de informații și trăiri.

Categorii tabere copii

Articole recente

Aventura începe cu un click!

WindDiscovery utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website Înainte de a continua navigarea , te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Confidentialitate. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Termenilor si conditiilor website-ului.